تاریخ انتشار: جمعه 1401/07/22 - 20:28
کد خبر: 446869

اعلام انزجار مردم تهران از آشوبگران در سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص)

اعلام انزجار مردم تهران از آشوبگران در سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص)

جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور امت همیشه در صحنه در میدان ولیعصر تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور امت همیشه در صحنه در میدان ولیعصر تهران برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان حضور داشتند.

در این آئین با شکوه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت حاج منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، حاج محمود کریمی، سید مجید بنی فاطمه، محمد حسین طاهری، محمد رضا طاهری و.... به مداحی و شعر خوانی پرداختند.مردم گروه گروه با پای دل از خیابان‌های منتهی به میدان ولی عصر به سوی این میدان آمدند.

در این اجتماع، مردم که تصاویر شهدای اخیر امنیت کشور را در دست داشتند، با شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد» و «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» از آشوبگران اعلام انزجار کردند.

دسته‌های مختلف مردم در حالی‌که پرچم‌های رنگین مزین به نام رسول الله (ص) و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند، سوی مراسم شعرخوانی در حرکت بودند. یکی از مناظر دیدنی این مراسم باشکوه حضور خانوادگی مردم است که فارغ از قومیت در کنار یکدیگر حضور پیدا کرده‌اند.

این آخرین نفس‌های دشمن در دشمنی با ماست
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام مصطفی کرمی در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبراعظم و امام جعفرصادق (ع) گفت: به همه افرادی که از بیرون این مرزها و حتی در داخل کشور موجب می‌شوند تا تحرکاتی داشته باشندمی‌گوییم که طبیعتاً اختلاف سلیقه وجود دارد و برخی اوقات این تنش‌ها در یک خانواده هم رخ می‌دهد اما همه، سلول‌های یک پیکره و اعضای یک بدن هستند که این ایران اسلامی با این عظمت در هر کجای این نقشه عضو هستند و جامعه را تشکیل می‌دهند. این روزها خواهد گذشت کما اینکه روزهای سخت‌تر از این بر ما گذشت.

میدان ولیعصر

کرمی ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب هم گفتند این آخرین نفس‌های دشمن در دشمنی با ماست. نشانه‌های امید از هر سو هویدا شده و شجره طیبه انقلاب به ثمر رسیده است. ما از همه گردنه‌های سخت عبور کرده‌ایم و اکنون طلیعه ظفر هویداست. دشمنان بدانند این تحرکات و اغتشاشات نمی‌تواند مانع از رسیدن این کشتی به سر منزل مقصود برسد.

در ادامه مراسم حاج محمود کریمی با شعر «گل محمدی ای گل همیشه بهار / خودم فدات بشم با تمام ایل و تبار» فضای میدان ولیعصر (عج) را به نام حضرت محمد (ص) معطر کرد.

پس از آن محمد حسین طاهری با شعری که بخشی از آن در ادامه در آمده است، ضمن اشاره به بزرگداشت این ایام باشکوه، به منزلت مقام زن در اسلام پرداخت و خواند:

«او کیست که زهرا همه از اوست امیدش؟ / او کیست که همه با اوست خیر و سلامت؟

«ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است / ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است»

در این میان ذکر «حیدر یا حیدر» به طور متناوب از جانب اجتماع مردم به گوش شنیده می‌شد و طنین آهنگین آن فضا را تلطیف کرده بود.

همزمان با نزدیک شدن به ساعات غروب آفتاب، زیبایی میدان ولیعصر با بادکنک‌های رنگین، پرچم‌های مزین به خاندان آل الله و رقص نور گوشی‌های همراه دو چندان شد و پژواک «یا علی» و «یا حیدر» در میان شعرخوانی شعر «امت محمد رسول الله‌ایم / زیر سایه علی ولی الله‌ایم» طنین انداز شد.

شور و هیاهوی مراسم با صدای سنج و دمام و گلبارانی که از تابلوهای گل تعبیه شده در گوشه و کنار میدان انجام شده بود با نورافشانی گسترده ساحت پرشوری را ایجاد کرد و همه حاضران در مراسم را به وجد آورد.

گفتنی است همزمان با مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) در میدان ولیعصر (عج) پایتخت، مراسم‌های متعددی در اقصی نقاط کشور و ۳۵ هیأت برپا شد که در شبکه‌های مختلف صداوسیما به نمایش درآمد.

یکی از مناظر دیدنی این مراسم حضور باشکوه خانوادگی محبان آل الله است که فارغ از هر فکر، سلیقه و نظر در کنار یکدیگر حضور پیدا کرده‌اند.

یادآور می‌شود همزمان با مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) در میدان ولیعصر (عج)، مراسم‌های متعددی در اقصی نقاط کشور و ۳۵ هیأت برپا شد که در شبکه‌های مختلف صداوسیما به نمایش درآمد.

این مراسم معنوی و با نشاط با اذان مغرب به پایان رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top